11 simpele stretch oefeningen om je iedere dag soepel, gezond en pijnvrij te voelen, wat je leeftijd ook is

Rekken en strekken kan enorme voordelen voor je gezondheid hebben. We zijn in ons dagelijks leven vaak getressed en dit merk je aan je lichaam. Wanneer je dagelijks stretchoefeningen doet is dit goed voor je spieren, gewrichten en algehele gezondheid. Veel kwaaltjes komen namelijk voort uit spierspanning, stress en bijvoorbeeld een slechte houding.

In plaats van een pijnstiller te nemen of een crème te smeren kan je beter de oorzaak van deze problemen aanpakken. Tijd om te rekken en strekken dus. Maar voordat je begint met trekken is het belangrijk te weten hoe je dit goed doet. Een blessure is natuurlijk niet fijn om te krijgen. Daarom een aantal do’s en don’ts.

Do:

  • Stretch altijd na een workout. Hierdoor houdt je je spieren soepel en verminder je spierpijn.
  • Houdt een stretch voor 20 tot 30 seconden vast.
  • Stretch probleemgebieden vaker. Deze kunnen wel wat extra aandacht gebruiken.
  • Gebruik wanneer nodig extra ondersteuning zoals een stretch band of verwarmende crème voor je spieren.

Don’t:

  • Stretch niet te gehaast. Wissel rustig van positie en houdt deze rustig vast.
  • Stretch geen geblesseerde spieren. Wanneer iets pijn doet is dit een grens en moet je stoppen.

Op de volgende bladzijde ontdek je 11 stretch oefeningen die stap voor stap worden uitgelegd.



Bekijk Ook